Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 20 november 2018

INGEN BRA START PÅ DAGEN

Allt är inte bara rosen rött när man har djur, sjuka djur och djur som behöver avlivas.
När jag kom ut till hönsen idag på morgonen, såg jag med en gång, att en av mina fyra månaders gamla silkeshöns inte var frisk.
Inget djur ska behöva ligga och lida, de ska få ett värdigt slut och så blev det för min lilla silkis.
Livet kan fort ta slut, så även för en liten höna..... frisk på kvällen och borta nästa dag.
Livet måste gå vidare, med alla de andra djuren här på gården. 

 Idag har vi flyttat vår Lasse till en annan box, där han får sällskap av en annan bagge.
Självklart så har de möjligheten att gå ut i egen hage, men alla mina ulltottar föredrar stallet.......
Även jag tyckte att det var råkallt ute, så mössan har åkt på.


Nu ska vår bagge Pontus, kunna betäcka tackorna i lugn och ro. Han ser ut till att klara detta med bravur!!









En mys stund hos ulltottarna tackar jag inte nej tack till!
Årets bagge är lugn och snäll, men det kan kvickt vänd när det gäller baggar. Jag talar av egen erfarenhet, så jag har alltid ett par ögon i nacken.... när jag vistas där inne!


Njut av nuet, för du vet ingenting om morgon dagen och tur är väl det. 
Kram från Ingela 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: