Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 19 november 2018

DAGAR GÅR....

..... och  nya kommer, men varför är de så korta? 
Men det funkar rätt så bra med att skriva lista, händer väl att inte allt hinner bockas av..... beror nog mera på att listan varit alldeles för lååång, hi, hi!! 



Älskar morgonen när jag går ut för att släppa ut hönsen, ångrar inte en sekund att jag skaffade dom. 
Här är många hönorna som är ruvnings villiga...... de samlar ägg och jag plockar dom.....så vad ska jag med äggkläckare?? 


Men till våren ska en eller två hönor få lov till att ruva fram kycklingar. 
Det finns redan spekulanter på kycklingar efter silkisarna. 
Några Maraner kan det ju knappast bli, så vida det inte kommer en uppenbarelse till hönshuset! 


Även en liten höna behöver en stund med mys..... här hos mig, är inte hönsen bara höns. 





Ja du "Disco Arne"..... ännu har ingen av hönsen börjat gala, så njut av tiden som casanova.

Måndag.... så härligt, men jag tror att jag tar och häller lite bromsolja på dagen... så att den räcker riktigt länge! 
Du får ha en fin dag! 
Kram från Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: