Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 5 november 2018

DAX FÖR ATT LÄMNA BARNKAMMAREN

Ja så kom dagen, då det var dax att lämna tryggheten inne i barnkammaren.


Så klart under uppsikt av sin foster mamma som har passat de små som om de vore hennes egna små kycklingar. 







Ja det blev som att komma ut i vida världen  för de små. De var riktiga tuffingar, ja  de kunde allt blåsa upp sig, om någon av de äldre ville mocka gräl. 




Nyfikna på allt och alla, precis som det ska vara.




Jag är så glad för att jag skaffade höns igen. Mysiga och sällskapliga djur, alla har de var och en sin personlighet.






Fågelfobi?.... nej det har jag inte, ifall du lider av det, så lär du väl vara botad nu... efter alla dessa hönsbilder som jag har bombaderat dig med? 


Dax för mig att gå ut och stänga för hönsen och det lär även bli en liten stund där ute hos dom.
Sedan blir det ulltottarnas och hästarnas tur, innan det är dags att hålla kväll.
Kram från Ingela 

2 kommentarer:

  1. Härliga bilder och här står jag med hönshus och inga höns :) Var på en föreläsning igår kväll om just höns i trädgården, spännande men långt föredrag om hönsloppor och kvalster, huuuu...
    Nåja, jag ska köpa en bok o läsa på om höns. Din sort är toppensöta :)
    Kram i dimman från Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gäller att förebygga så gott det går inne i hönshuset, här det pudrats i varenda skrymslen!
      Är det något jag är allergisk emot, då är det ohyra!....fy vale!!!
      Så nog tycker jag att du ska skaffa några höns, jag ångrar då inte att jag skaffade.
      Lycka till Titti!!
      Kram från Ingela

      Radera

Kommentar: