Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 9 november 2018

BEREST PAKET

Äntligen kom det fram, paketet som jag har väntat på.


Det har åkt fram och tillbaka mellan Torslanda/Växjö åtskilliga gånger.....det om något kan man väl kalla valuta för portot.
Jag förstår om portot måste höjas...efter denna resan!
Långt om länge, så har nu resan tagit slut för paketet som har  nått end stationen "Hönsgården"!



Nu har hönsen fått en dubbel så stor hönsgård, för paketet innehöll en flyttbar hönsgård.
Även om man är en liten och näpen silkeshöna, så är det livet att gå och sprätta i jorden.


När dagen går mot kväll, vandrar de in igen för att slutligen hålla kväll inne i hönshuset.  Jag håller inte riktigt med uttrycket "hönshjärna"....för studerar man dom så är de inte helt dumma, de där hönsen!!


Det talades om höns abstinens, jag visste inte vad det betydde....men nu vet jag. Jag skaffade fem höns i somras och nu har de  blivit till trettiofyra.
Kram från Ingela

2 kommentarer:

  1. Jösses! Du är ju en riktig hönsmamma :) Vågar jag skaffa höns i vår tro? Har en jättefin hönsgård här i trädgården, älskar ägg (!) Ja vi får se...kan ju ingenting om dessa fjäderfän!!!
    Kram och ha en fortsatt skön helg.
    Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart att du vågar Titti, de är lätt skötta och vilka goda ägg man får som tack!
      Önskar dig en skön helg.
      Kram från Ingela

      Radera

Kommentar: