Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 8 november 2018

NU ÄR ULLTRÖJORNA...

... av på mina ulltottar, för igår var det tid att klippa fåren.



Lite sura för att de fick stå inne.. de måste vara torra i ullen då de ska klippas. 

Men det är skönt för dom att bli av med sina tjocka ulltröjor. 



De bruna ulltottarna, blev åter svarta när de var klippta... för det är solen som har blekt pälsen. 



Tippa stallkatten som bor inne hos fåren, följde med vad som hände.
Undrar vad hon tänkte, när jag for runt som en vante ibland fåren, då jag skulle fånga nästa som stod på tur för att klippas?






Jagfick mina törnar  så det känns av i kroppen idag, men det är ju något som går över..... är man månskensbonde, så är man! 



Så nu Pontus är det dax, bara till att sätta igång. 
Vi vill ju ha lamm här till våren.... så vad väntar du på?? 




Baggselen med färgkritan väntade han så klart på! 
När tackan är betäckt, blir hon färgad röd, lätt sedan för mig att räkna ut på ett ungefär, när det är dax för lammning



Lite ull sparar jag till sommarens mördar snigel bekämpning i grönsakslandet .... effektivt  och giftfritt!
Kram från Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: