Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 24 september 2015

Lammkött

Det har mest handlat om mockning och utfodring till djuren. Allt måste vara klappat och klart, då det var jobb kväll /dag.....  som bekant klarar inte mannen skötseln av hästarna pga sin astma.
Men där är krafter i frun, så det går som en dans ha,ha!! 
En kopp kaffe, mellan varven måste dock till. 

Vi har provsmakat lammköttet, det blev köttbullar till middag.....gott!! 
Jag förstår inte, när någon säger att lamm smakar kofta.... de vet inte vad de pratar om och kan inte ha smakat ett bra tillagat lammkött!!......som är såå gott!! 

Sedan vet vi att lammen har haft det bra under sin tid här.
Jag vet inget om köttet som säljs i affären, därför äter jag vårt lammkött med gott samvete...... 
mer  närproducerat kan det knappast bli. 
Nu vet jag, att alla inte kan detta, med att hålla egna djur... men det finns så mycket bra kött i våra gårdsbutiker. 

Imorgon är jag fri, då hoppas jag på uppehållsväder och då ska jag försöka hinna med att köra med någon av shettisarna. 


Du får ha en bra dag, det var kul att Du tittade inom. 
Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: