Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 20 september 2015

Värre än tårgas!!

Det blev en avkopplande skogstur med maken och vår svamphund hi, hi!!....jag misstänker att det är något annat som har fångat hennes intresse. 

Vi fick allt själva spana efter svamp. 
Nu börjar även Karl Johan att titta upp och ännu kan man hitta kantareller. 
Man kopplar verkligen av, när man går i skogen och letar svamp..... ett bra sätt att rensa huvudet..... vilket kan behövas ibland, när man har haft tusen saker i huvudet som ska klaras av!! 
Korgen fylldes och huvudet tömdes, inte dumt!!! 



Du undrar så klart vad svamp har med tårgas att göra??....... ingenting så klart!! 
Nu var det så att jag hade ordnat synålar, så att jag kunde trä upp chilin jag hade fått, på en tråd, för torkning. 


Så långt var allting väl, chilin på plats för torkning. 
Jag tog hundarna ut för rastning, så att de sedan skulle kunna klara sig fyra timmar, tills husse kom hem..... jag själva skulle som bekant, ge mig iväg. 
Utan att tänka mig för, så gned jag mig i ögonen..... hjälp!!!!..... det kändes som om ögonen höll på att brinna upp, jag kunde inte se. Oj!!! jag hade glömt att tvätta händerna, efter hanteringen med chilin..... detta får man bara inte missa. 
Tårgas kan inte vara värre, det finns inte en chans!!!!
Detta misstag, lär jag inte göra om.... det är en sak som är säker!! 


Igårkväll när jag kom hem och hade gjort undan stallsysslorna och sagt godnatt till alla djuren.... då hade mannen stekt svamp och gjort varsin svampmacka, den satt fint!! 
Nu önskar jag Dig en härlig söndag! 
Här är inte vädret det bästa, regn och grått!! 
Kram Ingela 





















































































2 kommentarer:

  1. Härligt att se och läsa din underbara blogg. Har också jag ägnat mig lite åt svamperi idag,
    Hösten är härlig. Vackra färger och massor med gott från skogen
    Kram/Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Lena
      Roligt att Du står ut med mina inlägg.
      Det fuktiga vädret som vi har haft, gör att svampen sätter fart.
      Du får ha en skön helg.
      Kram Ingela

      Radera

Kommentar: