Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 3 september 2015

Längtar verkligen tills imorgon....då.....

Förbereder här hemma med både det ena och det andra, men främst för alla djuren. 
Frukosten är alltid uppskattad av hästarna. 


Den här killen kan göra en glad, när han har ätit klart, kommer han fram till mig och tackar på sitt sätt.. genom en lätt puff och en slick på min hand.... sådant värmer!! 

Jaha!... så var det färdigt igen, att leta upp denna stiliga herrens grimma. 
Alltid samma häst, kan undra om det beror på att han är lägst i rang?.....han går kanske runt och kliar sig i huvudet, funderar på hur han kan stiga i rang?.... ja, vem vet?? 

Det känns som att leta efter nål i en höstack, grimman kan ligga var som helst. 


Är den inte här, så ligger den någonstans inne i skogen.... jag ger upp!!!! 

För tillfället har jag inte så mycket kontakt med fåren som ska till slakt. Det blir ett par gånger om dagen, för att se till att de mår bra. 




Nu är det mesta förberett, för morgondagen..... sedan får min man klara helgarbetet med djuren och vilket går bra, när djuren går utomhus. 

Du får ha tack, för att du gjorde en sväng inom här på Liljegården. 
Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: