Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 21 september 2015

Det är måndag morgon!

Vaknar och jag har en härlig måndag framför mig....... ledig inte alls illa. 
Det finns inget som smakar bättre än kaffet, när man kommer in efter att ha gett alla i stallen sin morgon service 

Det annonseras i tidningen om fågelmat, så det är väl snart tid att köpa hem frön och talgbollar. 
Det går åt många säckar under vintern, men det är det värt. Fåglarna är ett trevligt inslag då jag sitter vid frukostbordet och de vid sitt bord, utanför köksfönstret. 

Idag ska Fari få ut och röra på sig, så får jag se hur hans rörelser är..... håller tummarna för honom. 
Går det bra, då slipper han medicinering och boxvila, men han blir inte släppt på bete, det blir isåfall till att gå i gruspaddocken tillsammans med Wilda. 

Det såg bra ut, så nu släpper jag ut fången.... efter avtjänat fängelsestraff  hi,hi!!
En lycklig häst, åter ute i friheten!! 

Ytterligare en fånge släpptes ut till friheten, min lille Ulle fick komma ut och träffa fåren som går ute i hagen. 


Kom nu, så ska du få träffa tjejerna!

Vad är du för en prick??.... är det du som ska vara "svarta fåret".....i flocken??..bää!!


förlåt vi bara skojade, det tål du väl?? 

Åter kväll och vissa har redan hoppat upp i soffan, för nu var det film time!! 


Så då får väl jag också, se till att hålla kväll! 

Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: