Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 6 september 2015

Bytur med Emilia

Söndag..vaknar av fiskebåtarnas kuttrande, underbart ljud att slå upp de blå till. 

Lille Mio njuter av morgon solens strålar. 

Sista morgonen att vakna vid havet, sedan bär det av hem igen till lantlivet..... kontraster, men var och en har sin charm, ombyte förnöjer!! 

Emilia och jag skulle ta en sista shopping runda, men lite spel hann vi med innan..... detta tillhör rutinen när man är här på Badhotellet.... jag förlorade som vanligt!! 

Vi fick shoppat en hel del kläder, alltså inte en massa ting, som man egentligen inte behövde.... är allt lite stolt över mig själv, då jag normalt brukar köpa på mig en del, som jag inte visste att jag behövde. 

Lugnt och skönt nere i byn en söndag. 
En sista måltid, som ingick i priset, hi,hi!! Det har varit helt underbart dessa dagar att sätta sig vid dukat bord..... jag har känt mig riktigt bortskämd, tack dotter och svärson. 

Innan vi skulle tänka på hemfärd, skulle vi ta lite bilder för en tävling. 
Motiven var dels Emilia och lille Mio. 

Nu håller jag tummarna för er i tävlingen. 
Lite mys på Badhotellet innan hemfärd.... snyft!! 

Väskorna packade, tack för denna gången..... det har varit underbart med lite miljöombyte för en lantlolla! 

En sista stund vid havet och i fjärran syns båtarna som för mig tillbaka till verkligheten. 
Det här vara några händelser från livet på Badhotellet i Helsingör. 
Kul att Du tittade över dit. 
Kram Ingela 

3 kommentarer:

  1. Hej Ingela.
    vackra bilder från en underbar plats. Visst är det ljuvligt att kunna skämma bort sig själv en smula.
    Det är så speciellt vid havet
    Ha en fortsatt bra dag.
    Kram/Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Lena.... man behöver ladda batterierna ibland.
      Jag önskar dig en fortsatt fin dag , med ett underbart höstväder.
      Kram Ingela

      Radera
  2. Hej Ingela.
    vackra bilder från en underbar plats. Visst är det ljuvligt att kunna skämma bort sig själv en smula.
    Det är så speciellt vid havet
    Ha en fortsatt bra dag.
    Kram/Lena

    SvaraRadera

Kommentar: