Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 18 september 2015

Några inblick i gårdagen.

Nu är allt lammkött packat och ligger i frysarna, eftermiddagen igår gick åt till detta. 


Jag skulle också haft trätt upp chilin på en tråd för torkning. Men det där med synålar, är det dåligt med hos frun här..... får se till att inhandla sådana tingest, när jag ska in till byn. 
Så det fixar jag, för torkad chili är en av favorit kryddsättningarna.... starkt och gott!! 



Jag har tre små plommonträd..... men inte ett endaste plommon, snyft!! Jag som i min vildaste fantasi, hade sett träden dignande av plommon,hi,hi, nåja det kommer en ny sommar och med den kanske plommon??...... man måste vara optimistisk, eller hur?? 
Så det fick bli köpe plommon, för det är ett måste.... det är såå gott!!! 


Så var det kväll igen, Fari tycker att det är tvi att stå i boxvila.... men han är mutbar, med lite halm och hö i boxen samt en morot.... så går det....  eller hur Fari?? 

Vännen på måndag ska du få komma ut i gruspaddocken och då får vi se hur du rör dig..... så kanske, kanske du slipper boxvila.
Jag håller tummarna för dig. 
Detta har min veterinär rekommenderat att vi ska prova. 

Nu är alla hästarna installade för nattvila och jag ser själva framemot detsamma. 


Lite tv tittande, sedan var det godnatt!! 
Detta var några av gårdagens ögonblick härifrån. Idag tar vi nya tag! 
Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: