Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 29 september 2015

" MITT HÄRLIGA LANTLIV!! "

Måndags morgonen, var frisk och skön, temperaturen visade på minus två grader! 
När jag var ute med hundarna, strax innan fem..... fick jag uppleva månförmörkelse..... tyvärr så har jag ingen kamera som kunde återge det..... synd!! 


Tre hundar som undrar var jag tar vägen, de vill ha sin frukost. 
De fick vänta, för jag var inne hos fåren och stack till dom en tuss hö... de får mera sedan. 

In och ge hundarna mat och sätta på kaffebryggaren. 
Ut och ge hästarna kraftfoder, samt ge katterna mat. 
Hämta fårens pellets och gå ut till dom med det. 
Hämta hö och lägga ut i hagarna till hästarna, in och släppa ut de hästarna som ska gå i gruspaddocken. 
Ta på eksemkillen sitt täcke och leda ut honom till sin hage. 
In och hämta de två sista hästarna och leda dom ut i hagen. 
Hämta hö till fåren och gå in och fodra dom, samt fylla på vatten. 
Sedan kan jag gå in och göra min efterlängtade frukost...... som smakar gudomligt!! 
Klockan går, byta om kläder och ut i bilen för att köra till mitt jobb. 
Hemma igen kl. två, ut i stallet och mocka ut i hästarnas boxar, hämta nytt vatten, hämta ner hö och lägga i samtliga boxar.... så att det är klart tills ikväll. 
Lägga i blöt betfor och mineralerna för morgondagen. 
Mäta upp pellets i nio hinkar,för morgondagen till fåren. 
Middagsrast..... smakar bra!! 
Fårklipparen kommer och ska klippa fåren, när detta är gjort, då släpper jag ut dem på betet. 
Ulle blir klippt, det röda är färg, som han får på, så att jag kan se om någon tacka, har blivit betäckt. 
En som står och väntar på att bli klippt.






Mäta upp hö till hästar och får i hökassar,så det är färdigt för natten och morgonens utfodring. 
Ge fåren vatten och lägga hö inne i stallet för natten. 
Släppa in fåren, ge katterna och hundarna mat. 
En kopp kaffe...... gott!! 
Släppa in hästarna som går i paddocken, gå och hämta in de andra tre. 
Börjar bli trött, går in o duschar och byter kläder. 
Går ut för att släcka i stallen och säger "godnatt! "
"Så här ser lantlivet ut för mig om dagarna "............och vet du vad? jag älskar detta livet och skulle inte vilja byta!! 
Det är en livsstil!! 
Ställer klockan till ringning, så jag kommer upp...... sedan en repris av ovanstående! 
Jag hoppas inte att jag har tröttat ut dig?  Ville bara beskriva kortfattat hi,hi!!..."Det ljuva lantlivet "
Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: