Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 28 september 2015

Det är det lilla.....

.....som gör dagen, sååå underbar!!! 
För mig betyder de små tingen i livet, mer än allt smör i Småland. 
Jag har nu i nästan två veckor, kämpat med att skapa förtroende mellan mig och den nya tackan. 
Hon har varnat o stampat med frambenen..... kom inte närma mig.... men jag ger inte upp så lätt vännen. 
Nu har hon vid två tillfällen, närmat sig min hand och jag har fått klia henne på halsen och strycka henne nätt om nosen.....vi har haft boxväggen imellan oss. 
Det är sådant som värmer ända in i själen, vi kämpar vidare och mitt mål är att hon självmant ska komma till mig, när jag går in till henne i boxen. 
Lilla Ulla, du har inget att vara rädd för vännen. 
Nu har hon även kommit fram till mig inne i boxen, så att jag har kunnat klappa henne..... ingen längre stund, men jag är helnöjd med hennes små framsteg. 



Den nya baggen Ulle har funnit sin plats ute i flocken...... han är inte skygg som tackan.....han kallar sig numera flockledare,där han går med sin klocka klämtande, runt halsen. Ja,somliga kan det där att ta för sig...... även i djurvärlden. 


Ytterligare en liten sak jag kan glädjas åt, är att Gardenian jag köpte för ett par veckor sedan.... blommar, det trodde jag aldrig att jag skulle lyckas med!!......kanske ändå att jag har ett litet grönt finger hi,hi!!!!


Ja, det behöver inte vara guld och gröna skogar, det är som sagt, det lilla som förgyller dagen!!


Arbetet tidigt igår morse, var väl inget som förgyllde precis!! 
Jag trodde att jag skulle slippa detta, för i år..... men oh nej!!! 
Jag vet inte i vilken ordning, som jag lagar eksemtäcken. Det vill till att ha flera på lager. 

Vilket väder vi hade igår.... helt otroligt, jag var ute från morgon till kväll. 
Körde en tur på två timmar, med lilla Wilda, det får vara lite rättvisa.... Mulle blev körd häromdagen. 

Underbart!!... är ordet, att en sådan här dag att sitta i vagnen bakom en häst..... och färdas i naturen. 


En och annan häst , passerade vi. 

Den här lille krabaten, korsade även han, vår väg. 
Visst är han väl vacker??

Jag behöver väl knappast säga, att det smakade bra med en ägg och sillsmörgås samt ett glas öl!!... på kvällen. 

Det kändes i kinderna, att jag hade fått mängder av frisk luft..... det gäller att ta vara på, en sådan här fin höstdag....som det var igår. 
Nu har vi en hel orörd vecka framför oss........ spännande! 
Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: