Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 19 september 2015

Inne i stallen!

Igår var det tid att släppa ut Alma och hennes lamm till tackorna ute på betet. 
Alma var rätt så irriterad på grannarna i boxen bredvid.... de moderlösa lammen. 


Den lilla behöver se världen utanför boxen. 
Hon blev väl mottagen av de andra ute på betet. 

 En slurk mjölk av mamma, smakar bra. 
Jobbigt det där med att beta, det tar på krafterna..... så en liten lur blir det mellan varven. 


Inne i fårstallet har jag fört samman de två lammen med gotlänningarna. 
Baggen var inte speciellt snäll mot dom till att börja med, de fick sina smällar. 
Men jag tycker att han har lugnat ner sig något mot kvällen. Han vill gärna visa sin pondus och visa vem som bestämmer. 


Här ligger chefen själv och har full koll på läget. 
Tackan ligger i andra hörnet, hon är observant.......... på honom. 
( för övrigt så har jag döpt om fåren, då det kändes lite tungt att säga Äääärnst och Ääääälsa. 
Så de får lyssna till Ulle och Ulla istället) 

Nu går vi in till Fari och ser hur han har det i sin ensamhet inne i stallet. 
Ett par morötter tycker han inte är fy skam. 

Oj!!... det ser ju ut som om jag bara visar honom moroten, för att sedan ta tillbaks den....... men det är bilden. Jag lovar att han fick den och flera därtill. 
Idag är det bara det viktiga som ska stökas undan, för nu har jag en arbetshelg framför mig. 
Men jag lägger in lite händelser ifrån fredagen imorgon..... så titta inom, om du har tid.  
Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: