Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 2 september 2015

Öl och vilse i Lingonskogen!!

Vi har en hel del humle, som växer här. Nu börjar de utveckla sina frukter......så snart är det tid för att brygga öl, hi,hi!! Skämt åsido, vi köper ölet färdig bryggt, lättare så! 
Då mannen här är dansk, så vet han precis som Storm P:s Perikles  -hvonaar smager en Tuborg best? ---Hvergang!! 




Nu äntligen blommar Stockrosorna, de är inte många, men till nästa år blir det förhoppningsvis flera. 


        Så lätt det är att gå vilse! 

Vi gav oss iväg på en tur, för att plocka lingon, lingonsylt är ett måste till vissa maträtter som t.ex. köttbullar, kåldolmar,stekt sill och kalopsen. 
Jag trodde att blåbärens tid var över, men så var det inte..... massor av blåbär, men nu var det lingon vi skulle plocka. 





Man förflyttar sig och det är såå lätt att tappa orienteringen. När vi hade plockat färdig och skulle gå tillbaka dit vi kom ifrån, var jag helt ute och reste..... väl var att mannen, hade koll på det. 
Jag skulle inte vilja ge mig ut själv, när jag inte är känd med området. 
Stora vidder och någon täckning på mobilen, är inte att tänka på. 
Men vi fick med oss hem i korgen, vad vi var ute efter.... lingon!! 


Så har vi kväll här, vi önskar dig en fortsatt fin kväll. 
Kram Ingela 

1 kommentar:

  1. Hej Ingela
    Skogens röda guld....vad kan man säga. Tänk vad mycket naturen bjuder oss om vi bara låter den leva på sitt sätt.
    På tal om stockrosor så är de nog mina favorit blommor på hösten. På våren är det tveklöst tulpaner.
    Ha det bäst.
    Kram
    Lena

    SvaraRadera

Kommentar: