Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 11 september 2015

Fredag =fridag

Lite sovmorgon för
för mig idag, då jag inte ska jobba. 
Ta dagen som den kommer, är lite av lyx för mig. 
Gott med en brasa på morgonen. 



Usch!.... nu börjar pelargonierna se tråkiga ut, så nu är det snart dags för att inhandla något fräschare krukväxter. 


Ute växterna i blomsterlådorna, blev inte vad jag hade tänkt mig. Rosorna har först nu börjat blomma rikligt och de växer tyvärr på höjden. 


Det blev en tur till byn, för att fylla på förrådet till djuren. Jag passade samtidigt på att kolla utbudet, när det gäller krukväxter..... men jag hittade inte något inspirerande. 
Det var mycket höstväxter i murriga färger... så pelargonierna får stå kvar ännu ett tag. 



Alla hästarna återförenades idag, den lilla minsta fick munkorg på, vilket hon inte verkar glad för. 
Isamband med att jag tog över hästarna i samma hage, råkade en av dom trampa mig på foten, tala om vad det gjorde ont!! Så nu sitter jag med en svullen och värkande fot. 
Man lever farligt på landet. 

Du får ha en fortsatt trevlig kväll, alltid lika trevligt att du tittar in till mig här på gården. 
                       Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: