Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 23 september 2015

Rödbetor och matbröd

Tisdag och gråväder utomhus, någon ridning blev det inte igår. 

Surdegen som står i kylskåpet, är aktiv.... så det var bara till att hitta något nytt recept på surdegsbröd. 


Tyskt kumminbröd, låter spännande...... så fram med ingredienserna. 

Så var det dags för provsmakning, mmmm!!.....det blev gott!!! 

På med regnkläderna och koppla två av hundarna, så blev det en tur i skogen.


Det blev en härlig tur, trots regnet! 
Jag hade inte kunnat tänka mig ett liv utan naturen inpå husknuten..... naturen har en sådan positiv inverkan på mig. 

Hur är det egentligen med radioaktiviteten i svamp? Jag tänker då på, att man mätte mycket efter Tjernobyl olyckan hur mycket det fanns i bl.a. svamp och kött..... men jag har inte hört hur det är med det nu. 
Då vi äter mycket svamp och även av vilt, så går vi kanske runt och är radioaktiva??? 


 Nu är det tid för rödbetor, så till lunch efter skogsturen....... blev det kokta sådana med skirat smör och flingsalt....... såå gott!! 





Det finns mycket gott att göra med rödbetor...... som skivade kokta på en skiva franska och Chevre ost övanpå och in i ugnen, tills osten börjar smälta. 
Du har säkert något gott recept, på rödbetor som du brukar göra. 

Nu har vi onsdag och en massa sysslor väntar på mig hos hästarna och fåren, men det var trevligt att du kikade in hos mig, så här på morgonkvisten. 
Kram Ingela 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: