Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 26 september 2015

Har du tid att avsätta tre timmar??

Isåfall är du välkommen med oss, vi ska ut på en tur, vi är jag och Mulle. 
Jag går ut och gör iordning vagnen och spänner för hästen. 

Hoppa upp i vagnen, så ger vi oss iväg!! 

Vädret är det bästa tänkbara, solstrålarna silar ner genom trädkvistarna och det enda som hörs är hästens hovklamp i gruset samt en svag vind som hörs uppe i trädtopparna. 
(Om du trycker på bilderna, så kommer de fram.) 
Vi passerar en äng och vi kan skymta betande kor längre fram. 
Varför tog vi inte picknick korgen med??.... lätt att vara efterklok!! 
Mulle stannar upp, när han upptäcker korna...... men konstaterar snabbt att det är ingen fara, bara till att traska vidare. 


Härligt att se korna tillsammans med sina kalvar. Jag tycker det är synd när kalvarna skils ifrån sin mamma efter födseln. Kon har gått och varit dräktig och sedan när hon fött fram kalven...... tar man bara bort den......snyft!! 

 Hooo!!!!....stanna, jag fick syn på något, det lyste gult i löven och jag ska hoppa av....... kantareller!!





Det är inte bara gubben som kan hitta svamp ha,ha!!! 
Turen går vidare, nu passerar vi hästarnas favoritställe.... alla äppelträden som de älskar att stanna till vid och tugga i sig ett och annat äpple. 

 Same principle Mulle.... 
Nu får det räcka med äpplen, om en stund ska vi stanna till, så att du får lite påfyllning av energi..... grönt saftigt gräs, det är du värd vännen min. 
Nu går det undan i full galopp, så håll i dig, för nu har han grönt gräs i sikte....... då gäller det bara att komma dit fortast möjligt!! 


Nej, klockan går och det blir dags för oss att kliva upp i vagnen igen.
Så bär det åter hemåt, efter en härlig tur i det vackra vädret. 

På hemvägen passerar vi en porlande liten bäck. 

Nu skymtar vi Liljegården och snart åker vi in på gården. 


Kan du hjälpa mig med att hålla hästen, så ska jag spänna av honom från vagnen. Nu går vi in i stallet och selar av honom, så kan du rykta av och kratsa hovarna. Så kan vi sedan släppa ut honom till de andra. 
Vi säger tack Mulle för turen. 
Ja, så fort kan tre timmar gå, jag hoppas att du har njutit av turen....kul att Du hängde med!! 
Kram Ingela och Mulle 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: