Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 9 september 2015

Underbar morgon

9 september 
Morgon här, temperaturen visar 
- 1  grad..... mörkt ute, när jag går ut med hundarna. Vilken morgon med hög luft, detta gillar jag. 




Många som väntar på mig, nu på morgonen, 21 djur, som vill ha sin frukost.....men det är enbart mysigt.
Själv har jag en hel dag framför mig på jobbet. 





Det sist födda lammet, såg lite osäker ut när hon närmade sig foderhäcken med hö...... ska jag verkligen äta detta??? 


Jag tror jag håller mig till detta, något lättare att svälja. 

När jag kom hem, stod mannen och rensade lingon, som han hade varit ute och plockat. 
Nu lär vi överleva vintern, när det gäller lingon. 


Så har vi åter kväll efter en helt underbar dag med sol, jag har dock inte kunnat utnyttja detta. Men frisk luft nu mot kvällningen har det blivit, då de vanliga sysslorna med djuren skulle avklaras. 
Så snart kan jag krypa upp i soffan med en god kopp kaffe och hålla kväll..... imorgon väntar ännu en arbetsdag. 

Jag hoppas att du har kunnat njuta av dagen och kul att Du tittade in här hos oss nu på kvällen. 
Kram Ingela 

1 kommentar:

  1. Hej Ingela! Vilken tur att mannen rensat lingonen skönt! Runt omkring finns inte ett enda lingon…hm… Tur att jag har lite kvar i frysen om jag inte hittar några…
    Ja visst är det mysigt med dessa mörka mornar med hög luft - underbart… Må så gott o jobba lugnt!! Kramiz Lotta

    SvaraRadera

Kommentar: