Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 27 september 2015

Fyller väntan med....

Jag utnyttjar tiden medan jag väntar,genom att gå ut och hämta Eilifur.
 En ridtur hinner jag allt med, för 
tyskarna ska stå och jäsa i tre timmar, innan de kan gräddas. 

Det blev ingen svampplockning via hästryggen, men svamp såg jag. Tiden går fort när man är ute på tur och vi har en tid att passa..... så plocka svamp får jag göra en annan gång.

Perfekt..... bara till att sätta in och grädda de färdigjästa tyska kumminbröden.
Så var det gjort!! 

Receptet finns på inlägget 
"Rödbetor och matbröd "
Denna gången dubblade jag receptet och bakade det i tre formar. 

Lite snittblommor gav jag mig själv, det vill till om jag ska ha några. 
Mannen kom hem ifrån affären häromdagen och sa "jag har köpt blommor till dig "........ja,eller hur!! 
Fem purjolökar bestod buketten av!!!.....så gulligt!! ... hmmm!!
Det är alltid roligt att ha lite fint till helgen. 

Nu är det bara täcket som Pjakkur har på sig, som så småningom ska tvättas och läggas undan..... men det får allt vänta lite ännu. 
Det ska bli så skönt för honom, när han kan som alla de andra hästarna.... . gå utan täcke!! 

Men ett av hans täcke blev tvättat.

Naturen bjuder på många färgskiftningar. 
Vackert men jag avråder från att plocka!! 


Hasselnötter är det gott om och även ekarna dignar med ekollon, till glädje för många djur, som behöver fylla på i sitt vinterförråd. 
Även om jag inga blommor fick, av min käre make...... så är jag inte den som är långsint, jag lagade dansk fläskstek till honom, vad passar bättre till en dansk?? 

Sååå kanske, kanske jag kan blidka honom med några levande ljus och lite god mat!! 
Så tiden får väl utvisa, det där med att en få blombukett... hi,hi!!! 

Så har vi söndag, vad ska vi fylla den med????..... kika inom imorgon, så får du se vad jag gjorde utav min dag.  Kram Ingela 

1 kommentar:

  1. Hej Ingela
    De där bröden ser himmelska ut. Om jag skulle våga mig på att testa.
    Ha det fint
    Kram/Lena

    SvaraRadera

Kommentar: