Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 26 oktober 2014

Vintertid!!

Nu är det gjort dvs.jag har ställt bak klockan för vintertid.... inget som jag såg framemot!! 
Nu är det beckmörkt redan när klockan är fem, man hinner inte vänja sig!!... dagen minskar helt plötsligt. Lite roligare på våren då vi ställer fram klockan och dagen förlängs... men nu är det som det är, bara till att se glad ut!!





 Nu gäller det att ha gott om stearinljus som lyser upp vintermörkret i stugorna! 
Du får tända ett ljus och mysa i lågans sken,så här en söndagskväll. 
            Kram/Ingela 

3 kommentarer:

  1. Ja du Ingela, man blir väl tvungen att bara gilla läget.. Tyvärr.. Vill ha sommartid jämt!! Nu gäller det att aktivera sig o inte bara hamna i soffan på kvällen.. Ha ha sitter där redan.. Så mysigt du har fått med din veranda, ser ut som det snöar redan.. Åh hyacinter, var inne i blomsteraffären o tjuvluktade på några.. Hittade min amaryllisknöl sen ifjol idag,, lite grönt stack upp, trots den legat i en glömd hörna. Tror du att man kan få den att blomma igen? Oj det här blev långt.. ;)
    Kram Marie

    SvaraRadera
  2. Marie du kan säkert få amaryllisen till att åter blomma, du har ju bevisat att du är en av dem som har gröna fingrar!....vilket inte jag har, mina blir enbart skitiga då jag har att göra med allt vad jord heter! Kram

    SvaraRadera
  3. Ha ha har verkligen inga gröna fingrar, mina är bara skitiga dom med.. ;)
    Kram

    SvaraRadera

Kommentar: