Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 23 oktober 2014

Oh!!... så skönt!!

Idag har kärringen varit på shopping tur i stora, stora staden, för det skulle göras inköp av kläder växter m.m.
Du undrar kanske om jag fick uträttat det jag skulle?...både det och lite annat! 
Timmarna gick snabbt och det gällde att hålla koll på klockan, så att jag inte fick parkeringsböter... vilket man slipper när man bor på landet. 
Nöjd med mina inköp, styr jag glad kosan hem!... och inser vilken lyx det ändå är med Lantlivet ikl. mockning osv. 
Jag hade inte viljat byta, mot ett liv i staden.... människorna jäktar fram... till vad vet inte jag?,strama miner, såg inte en ända glad min, under tiden jag var där... på landet hälsar man på varandra... om jag hade gjort det i stan, hade jag säkerligen betraktats som om jag inte hade alla hönsen hemma!! 
Väl hemkommen till lugnet och dyngan i boxarna.... inser jag att mitt liv är underbart!! 
Vill jag känna av stadspulsen,då är den bara tjugo minuter härifrån, om jag tar bilen! 

Hemma igen och insuper lantluften över en kopp kaffe!! 



       ... Kram från en lantis!! 

4 kommentarer:

  1. Här på landet går jag varje dag runt sjön ser inte en människa som jag kan hälsa på så jag föredrar en liten stad kram josan försökte baka brödet som du la ut reder inte g. Vad är det för fel må dl. Mått

    SvaraRadera
    Svar
    1. Josan, då får du snart din önskan införlivad, dvs stadslivet!
      Jag håller med om att receptet kunde varit i dl , jag tog fram vågen..... Kram ha det gott!

      Radera
  2. Gokväll el blir det godmorgon! Jag håller med dig till fullo, tänk så bra vi har det här på landet.. Såg att du skrev om plättar i luften, denna underbara växt!! Ute blir den ljuvlig o inne kan den vara gnällig ibland.. Har provat den storbladiga nu o än så länge är den fin.. Hoya(porslinsblomma), är något som jag ej har fått död på, så den tipsar jag om.;) Finns nog i många varianter har jag förstått.. Nu kallar kudden. ha en ljuvlig fredag!
    Kram Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Marie, för tipset att plättar kan användas utomhus.... det visste jag inte! Porslinsblommor har jag, i några olika varianter... alla på båge. Mitt problem är att de växer för snabbt.... vill inte ha urskogar i fönsterkarmarna! Så det blev inga växter på bågar.... fick ändra taktik.
      Jag önskar dig en mysig fredag! Kram /Ingela

      Radera

Kommentar: