Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 29 oktober 2014

Fårklippning på Liljegården

Igår var det dags för höstens fårklippning....det var skönt för dom att bli av med sin tjocka päls.
Ullen ska jag inte använda, men jag har provat på det tidigare. 
Jag har kardat ullen, spunnit den till garn, satt upp en väv och vävt plädar....det var roligt att ha provat på det en gång!... inget jag gör om, då plädarna blev rätt så stickiga... inget mys i dom inte!!
Har du lust att prova, då har jag ull.... 







Anders Bagge har full koll på när hans tjejer får ny frissa!


     Maja innan lockarna faller! 

Maja efter.... så fin!! 

Så nu får de stanna inne i stallet några dagar, så de vänjer sig vid sin nya frissa!! 
 Kram från oss här på Liljegården 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: