Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 9 oktober 2014

Torsdag

Dags att få lökarna i jorden om jag ska kunna glädjas till våren... för visst är det underbart då våren kommer och det börjar skjuta upp ur den svarta myllan. Det räcker att plantera i krukor om man nu inte har trädgård.... känslan är den samma när det första gröna tittar upp! 
Jag måste också se till att få rensat bort ogräset som har lyckats att ta sig in bland jordgubbsplantorna, även om jag odlar i pallkragar blir det inte ogräsfritt!! 




Vädret idag är dock inte för dylika sysslor, då det regnar, men först ska jag arbeta... så jag får se hur vädret är, när jag kommer hem.
                          Kram /Ingela

2 kommentarer:

  1. Hej! Så härligt att du blivit bättre o slipper soppan.. ;)
    Vilken härlig bild på dina hundar i soffan, vilka livsnjutare!!
    Här blev det bakslag med feber igen, så trist.. Nog dax att börja mata småfåglarna här, har några nu som sitter o kikar in på mej så att jag ska fatta.. Häftigt..
    Njut av din dag!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  2. Usch!!, tvi vale.... så tråkigt att du har fått ett bakslag.... vi får hoppas att det inte blir långvarigt! Krya på dig, Marie.
    För mig blev, tyvärr att börja med soppan igen...... tvi!!!.... men vad gör man inte?? Kram /Marie

    SvaraRadera

Kommentar: