Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 31 oktober 2014

Det kallar jag Loppisfynd!!

Jag har under åren besökt många loppisar och auktioner, men någon riktigt fynd har jag inte gjort... mig veterligen. 
En av mina döttrar köpte för något år sedan,två keramik fiskar som var signerade....för 10 kronor stycket. De skulle pryda fönsterkarmen i deras badrum och har så gjort. 
Nu föreföll det sig så att min andra dotter fick en hög tidningar om antikviteter av sin svärmor.
När hon bläddrade igenom en av dom, fick hon syn på sin systers fiskar...exakt samma och signaturen var den samma. De hade bara gjorts i en mindre upplaga och var eftersökta. 
En stycken fisk hade sålts för en summa av 4800kronor på auktion...
min dotter har två stycken!!! 
Det kallar jag för Loppisfynd! 
Så visst går det att hitta rariteter på loppisar! 




Inga fynd, bara skit enligt min man!!... jag kan väl hålla med till viss del!! 
            Kram /Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: