Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 17 oktober 2014

Kan man bli trött... eller???

Usch!!.. nu är jag trött på allt detta regnande, hade tänkt mig lite utomhus arbete.... men allting är vått!! Har fått lammskinnen skickade iväg för beredning,vilket av någon anledning inte var det lättaste i år. Körde först in med dem till inlämningsstället, de kunde inte ta emot pga att de vägde två kilo för mycket, de skulle lämnas till posten... så det blev färd hem igen med skinnen och vänta tills det blev vardag. In igen till byn och posten med skinnen,de ville inte ta emot dem... jag skulle själva beställa hämtning med transportbil hemifrån gården... så hem igen med skinnen, satt sedan hemma en hel dag och väntade på att bilen skulle komma... när slutligen denna kom, kunde inte de heller ta emot lådan med skinnen, för att det fattades streckkoder på lådan... skulle åter köra in till posten där de skulle sätta streckkoder på lådan... denna transportbil kunde sedan hämta lådan på posten... äntligen kom skinnen iväg!!
Tala om att vara omständlig!!! 
 Nu hoppas jag bara att skinnen inte har tagit skada, utan kan beredas... för frakten tillhör inte det billigaste! 





Nästa gång anlitar jag ett annat fraktföretag... det kan bara bli bättre!! 
           Kram /Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: