Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 2 januari 2015

Trött på glitter och hyacinter!!

Nu är det dags att släppa loss 
vårkänslorna här på gården...trots att det stormar utomhus! 
Roligt när man pyntar inför julen med hyacinter, ljus, glitter och granar m.m.....men lika roligt att ta bort det.Så nu till helgen blåser vi ut julen!!..här. 
Hyacinterna ersätts med tulpaner,
granen och allt glitter
städas bort!

 Nu vill jag, i och med att ljuset sakta men säkert återkommer skymta vårtecken Men jag ska inte ropa hej... för det kan ännu bli flera månader med frost och snö!!.. vilket jag  egentligen inte har något emot, bara det blir liggande och sååå roligt för alla barn!...jag ska inte vara egoistisk!! 
Jag ska försöka lugna ner mig och njuta av årstiden vi har, fast det är inte det lättaste! 
              Kram /Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: