Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 4 januari 2015

Tankar en söndagskväll

Nu måste jag försöka ändra mina vanor... slut med pralinätandet!!

Då det har varit rena rama regnperioden här, vilket innefattar ingen ridning och långpromenaderna har blivit kortare.... då måste man trösta sig med en massa onyttigheter.... är det inte så?? 
Många tycker, när jag vill lätta på min vikt  "du som är så smal, behöver väl inte gå ner i vikt!! ". Visst är jag smal, men nu är det så att jag har fått ont i höfterna den sista tiden.... så jag vägde mig, för att se om det kunde bero på viktökning.... Jo, 5 kg under julen! Då jag inte har någon kraftig benstomme, är detta tillräckligt för att jag ska känna av det i lederna.
Så jag är så illa tvungen att ändra mina vanor, både när det gäller motionen och onyttigheterna....... det sista blir inte lätt.
              
Kram från en som ska göra ett ärligt försök med ovanstående... men en och annan choklad bit lär nog åka ner. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: