Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 1 januari 2015

Alla sova i enslig gård...

Nyårsdagen... bara jag och djuren som var vakna, kändes det som.
            

Klockan ringde fem, upp och hoppa Ingela... inte någon tid att ligga och dra sig! 
Hundarna är förväntansfulla när jag visar mig i trappan, nu är det mat och rastning som står på deras lista. 
För övrigt tyst i huset, då jag tänder ljusen i köket... det känns som om det är bara jag i hela världen som är vaken så här tidigt en nyårsdag!! 
Men jag är inte ensam, blir jag varse när jag går ut.... fåren och hästarna hör mig och säger godmorgon på sitt vis!
Inte en endaste bil möter jag på vägen till mitt arbete,  mörkt i alla husen jag passerar
.....folket sova,en och annan kanin skutar glatt omkring i dikeskanten nu i arla morgon stund!
Byn hälsar godmorgon, med all julbelysning och snart ska mörkret att skingras och folket vakna!... till årets första dag. /Ingela

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: