Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 3 januari 2015

Lördag

Stormvindar gjorde att jag avstod ridning igår. Vindarna var så kraftiga, att de tog med sig åtta stora plåtar.. som for iväg som lätta fjädrar ut i fårhagen och hästhagen. På sin väg skar de sönder eltrådarna som hållet djuren på rätt sida. 
Så klart att man är ensam hemma, när sådant händer!...var tvungen att ge mig ut och försöka få bort plåtarna från hästhagen, detta var inte lätt, då vinden med kraft tog tag i dem på nytt. Man är verkligen liten, när naturkrafterna sätter in. 
Livsfarligt om man ramas av en flygande plåt, den skär upp det som kommer i dess väg... människa eller djur. 
Hästarna råkade i panik, när de såg plåtarna komma flygande och de väsnades rejält. Jag var rädd för att hästarna skulle rusa iväg genom stängsel och till skogs, kunde inte sätta på elen då vissa trådar var avslitna. 
Jag fick med nöd och näppe tag på en och en av hästarna, så att de kunde tas in i säkerhet i stallet. 
Idag blåste det mindre, så en ridtur blev det för mig på en av hästarna... vilket blev Eilifur. 
       

En svettig kille, efter turen. 
            Kram /Ingela 

2 kommentarer:

Kommentar: