Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 5 april 2017

Min matematik är inte vad jag trodde att den var...

......dvs. att min uträkning stämde inte, på när Maja skulle lamma.
Jag hade två betäckningstillfällen att utgå ifrån och utgick så klart ifrån fel, för det har inte hänt ett smack!!!
Så ännu är det bara sex lamm som busar omkring här med varandra, så det blir till att vänta på om det blir flera lamm eller vad???....hon lurade oss förra året, för då fick hon inga lamm.




Baggen som går tillsammans med hästarna tror nog att han är en häst, inte så att han har börjat gnägga....men han har stigit i rang. När hästarna ska ha sitt betfor och mineraler, som de får i spannar, då går baggen fram och förser sig av detta.....hästarna går snällt undan konstigt nog?... utom en som baggen aktar sig för att komma i närheten av.

Så nu får jag istället släppa in hästarna i sina boxar medans de äter, så att de får i sig vad de behöver.
Han bryr sig  varken varken om tackorna eller lammen som går i hagen bredvid, han har nog gått och fått storhetsvansinne, den där baggen?? 


Njut av dagen oavsett väder 💕 
Kraam /Ingela 

1 kommentar:

  1. Hi hi rolig bagge det där :) Ja sen så himla söta bilder på dina får...
    Ha en skön vecka, alltid lika kul att kika in till dig!
    Kram Titti

    SvaraRadera

Kommentar: