Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 29 april 2017

Djuren är min tillflykt.

Lördagsmorgon började som de har gjort de senaste månaderna,mannen fodrade alla djuren och jag gick bara direkt till köket för att inta frukost. 
Härligt... nja jag vet inte det, hade nog velat att det åter var ombytta roller. Känner mig lite frånvarande med djuren, men nu är det som det är.."skynda långsamt Ingela! allting kommer!!!"...detta är bara petitesser och inget att lägga energi på!!! 


Jag hade ryktat alla hästarna och gjort de fina häromdagen, men var är tacken för det? 
Jo jag tackar jag,för nu går här åter fem lortiga men lyckliga hästar i hagen. 

Hur löser jag detta??


Jo ganska enkelt,genom att sluta gå omkring i ljusa kläder och spela friherrinna.... på med kläder som är vettigare Ingela!! 
Kan jag baka med en hand, då kan jag också rykta av, den värsta skiten på hästarna med vänstran!!

Mina ulltottar behöver inte ryktas, men däremot ska de klippas. Väntar på att min fårklippare kan komma hit för att fixa till deras frisyrer. 


Ingela!.. in och byta om till kläder som passar,för att ta dig an utmaningen med hästarna. 

Det var inga problem, alla fem blev ryktade med vänstran. 
Tycker att hästarna ser rätt nöjda ut, för det är ivarje fall jag.



Det är så skönt att ha djuren som tillflykt, det är mitt sett att skingra tankarna.... när det känns jobbigt, men allt ska bli ljust så småningom. 
Kraam Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: