Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 9 april 2017

Drömmar om knölar!


Min sättpotatis har nu fått groddar, jorden är gödslad och väntar bara på att knölarna ska stoppas ner. 
Jag vet inte om det är rätt tid, för att peta ner dom .....är novis på detta området, så jag får chansa.... det kan ju bara gå rent åt pipan!! 


Man lär sig av misstagen, men det kan ta många år..... det har det tagit åtskilliga för mig, men man ska aldrig ge upp!!

Jag måste också snart, se till att bli färdig med att lägga ny jord i de andra pallkragarna, som jag tidigare har gödslat.Där har jag tänkt att sätta frön för gurkor, morötter, rödbetor, jordärtskockor och bondbönor.
Äntligen har jag hittat ett sätt som jag har lyckats med dvs. "odla i pallkragar!" detta passar mig, både roligt och enkelt.

Det är en viss känsla att bara kunna gå ut och plocka upp tex. några morötter......smaken på dom är så klart vidunderlig!!.......vad annars, när jag själv har odlat dom.....fattas bara??? 

Lycka var när jag i somras kunde fylla krus och burkar med gurkor, för ett helt år framåt. 


Jag borde kanske inte vara så kaxig, för vem vet, i år kanske det bara blir skit av det hela??  och isåfall kommer det inte som någon överraskning, för jag har ju vanan inne!! 
Då är det bara för mig, att slokörad gå till butiken och göra mina inköp av grönsaker.......alltså inte hela världen!! 

Kraam/Ingela 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: