Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 26 april 2017

De symboliserar "Sommar" för mig!

Köksfönstren här hade verkligen stort behov av få lite nytt i fönsterkarmarna, ibland blir det bara så att de gamla växterna blir stående där månad efter månad....det kallas att bli hemma blind.
Men nu var det banne mig tid för ett lyft, så det blev till att köra in till en av byns blomsterhandlare.


Mycket att välja på, men mitt val föll så klart på ett par Mårbacka pelargoner och en Myrten på stam fick även följa med hem.



Med pelargoner i fönstren, fick jag med en gång lite av sommarkänsla, för visst tillhör speciellt dessa blommor sommaren?....för mig i varje fall, du har kanske någon helt annan som symboliserar sommar för dig?


Tänk att idag fick jag lust till ett brödbak, så jag fick utlopp för lite av min kreativitet när jag komponerade ett recept på matbröd med surdeg som bl.a. innehöll vete och havre. 


Lika spännande varje gång om det blir till något gott o ätbart, det blev både gott och hade en bra konsistens, det var ju för väl... då jag hade chansat o gjort en deg till fyra bröd. Du ska inte tro att det lyckas varje gång, nej ibland blir det skit och hamnar i soptunnan....men man måste våga här i livet! 

Kraam Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: