Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 19 januari 2022

VETERINÄR BESÖK.

 Ja nu var det tid för ett besök hos veterinären, för att få medicin mot allergin som min gamle kille lider av. Tydligen inget ovanligt hos schäfrar. Inte lätt att hitta vad som orsakar allergin, men jag hoppas på att besvären ska kunna lindras.


Nu börjar de dräktiga ulltottarna så smått bli runda om lilla magen. 


Tova som födde ett dö fött lamm, förra året….men som fick adoptera lilla Lycka, är åter dräktig. Så nu håller jag tummarna för att det går bra för henne denna gången.


Lilla Lycka har blivit stor och är en väldigt nyfiken ulltott, hon ska hänga med mig vart jag än går. För hennes del blir det ingen lamning detta året. 

Det lilla lammet blev till en stilig grå liten ulltott.


 
När jag tittar på min lilla flock, känns det bra att jag minskade ner på flocken i höstas. Fyra tackor, en bagge och så  sist, men inte minst vår lille Lasse är….alldeles lagom.


Alltid lika spännande,  samtidigt oroligt…men alldeles underbar!

Lamningen väntas först i början av mars månad, så det ser jag framemot.


Du får ha det gott o var rädd om dig.

Kram från Ingela 


 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: