Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 22 januari 2022

Brrrr!!!

 Så himla råkallt här ute på landet idag. 


Skäms inte ett dugg för att jag längtar efter värme, fastän att det bara är januari. 


Jag höll på att bränna den ädla bakdelen på köksspisen, när jag gjorde pizza. Både baka pizza och  få upp värmen tänkte jag. ja det kunde ha blivit både ny bakad pizza och bakdel!


Brrrr!!!….trots att jag hellre hade suttit inne vid en värmande brasa, var det bara till dra mössan långt ner över öronen och gå ut. Där ute väntade både hungriga hästar, ulltottar och höns.



Ja detta är lantlivet oavsett väder, härligt trots att jag i dag fryser enda in i själen.


Så någon ridtur finns inte på kartan en sådan här dag.


Jag tror att hönsen är rätt nöjda med att vara inne just nu. De värper som bara den så snart drunknar vi i ägg!


 Kram från Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: