Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 7 januari 2022

FREDAG

 Tova och Lasse tittar ut och önskar godmorgon, Tova rufsig o full med hö rester i kalufsen. Hon och jag är rätt så lika så här på morgonen, jag ännu i natt flätan och även den har hö rester efter morgonens utfodring av hö. 


Ja vad då, här är finns inte så många som vi kan skrämma Tova, möjligtvis skulle det vara någon fågel då, men de är nog rätt vana!


Min lille Billie har funnit sig tillrätta igen som stallkatt, men jag saknar honom här inne…men nu är det som det är.
Han har det varmt och gott i sin bur som är inbäddad i lammskinn.




Den andra stallkatten Tippa har bäddat ner sig i halmen under ulltottarnas krubba.Där ligger hon och myser mestadels av dygnet, går upp enbart för att äta och uträtta sina behov.



Äntligen fann jag idag vad jag har sökt….hortensior! 
Älskar dessa blommor, så nu känns det vår likt här inne åtminstone, med hortensior och tulpaner. Ute faller snö flingorna till marken, ännu råder det vinter.
Alla spår efter julen är bort sopade, det känns bra!
 


Kram från Ingela 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: