Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 27 januari 2022

LITE UPPMUNTRAN!

 Svårt för de som brottas med  covid, de lever i en bubbla…får inte träffa någon och inte gå ut.  Mat behöver man oavsett, så jag jobbar som spring bud…nästa gång kan det vara jag som ligger pall!



Lite uppmuntran behöver de i eländet, så jag hoppas att det smakade med en fastlagsbulle.


Kan du tänka dig, det finns Mårbacka pelargoner nu i butiken. Jag sneglade länge och väl på dom, men nej inte ännu!!….men jag kunde liksom inte släppa tanken på dom. Så det blir säkert ett par imorgon, så att själen kan få ro. 



Jag hade så klart hellre velat ta egna skott, men alla mina gamla pelargoner fick frost, så de gick o dog. 



Speciellt de vita var min favorit, de var ifrån en moder planta som jag fick för tjugo år sedan…lite ledsamt.



Inte lönt att gråta över spilld mjölk, men jag fällde  en liten, liten tår. För att i nästa minut tänka, det var ju bara några blommor…så vad då!  De går att ersätta, vilket inte mycket annat gör….så spar tårarna tills de verkligen behövs, ja det är så sant.

Var rädd om dig i dessa tider.

Kram från Ingela 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: