Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 6 januari 2022

TRETTONAFTON O TRETTONDAGEN

 Äntligen blev det lutfisk och senapssås, antingen gillar man det, vilket jag gör eller så avskyr man det. När vi hade veckomiddag så var det bara jag och två till som åt av denna läckerhet!! De andra fick snällt titta på….nej så illa var det inte, de fick något annat att äta.


Trettondagen och med den tio minusgrader samt sol, kunde inte bli bättre! Så på med kallingarna, perfekt väder för en lång tur på hästarna och samtidigt rysta bort all julmaten…..bra va!!


Jag fick en av döttrarna att hänga med mig, mor och dotter har ju alltid massor att prata om.

Efter så där två timmar på hästryggen, var dotterns fingertoppar mer is tappar än fingrar. 
Efter att ha ätit ljummen saffranspannkaka med sylt o grädde här hemma, började både hon och fingrarna att töa upp!  Förresten hur var det nu igen, hade  jag inte ryst ner julmaten…,ja, ja jag tar det en annan dag!



Så himla skönt med frost väder igen…inga leriga hund tassar, alltså bara det gör livet lättare!


Slut på helgerna, så imorgon ska jag ut på jakt efter nya krukväxter. Nu måste väl ändå alla julblommorna vara utbytta….eller?? Vill ha något  fräscht, är så trött på julen,

Kram från Ingela 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: