Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 29 januari 2022

SKÅNSK VINTER.

 Jag tror jag packar och lämnar den Skånska vintern.



Åker dit där det är vinter, när det ska vara vinter! Kommer tillbaka så där i mars månad! Är det konstigt att jag längtar efter våren, när regnet  piskar mot fönsterrutorna????



Ja igår kväll ryktade jag och gjorde hästarna fina, lilla stumpan hur kommer du att se ut, när du kommer in ikväll?


Stallkatten lämnar inte stallet idag, helt förståligt!




Snälla ni, rulla er inte i dyngan… jag lovar att ni ska få äpplen när ni kommer in ikväll,, men bara om ni har lytt rådet!! Klart att de får äpplen oavsett, men jag hoppas så klart att de förstod vad jag sa!!




Vem hade krupit ner i höet, om inte stallkatten.



Så ikväll tänker jag krypa upp i soffan och höra regnets smatter och stormens framfart utanför. Läsa och kanske se någon bra film, såvida inte strömmen går. Isåfall blir det tända ljus och pannlampa.

Kram från Ingela

1 kommentar:

  1. Känner lite så också! Stormen är på väg nu...hoppas huset står kvar i morgon och att inte strömmen går!!
    HÄRLIGA bilder du bjuder på.
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Kommentar: