Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 13 januari 2022

DRÖMMER EN STUND.

 Vi drömmer väl oss alla bort ibland, både till svunna tider eller till vad som komma ska. Jag längtar så efter våren, den bästa tiden på året, då ljuset återkommer och det börjar spira lite varstans. 

Denna längtan, varför är det så svårt att leva i nuet? Det sägs att tiden går fort, men det är vårt liv som försvinner. Usch det var sentimentalt, nu tänker jag istället på något roligare….


….som tiden när jag ska så lite fröer, för nytt liv. Efter två år med alldeles för många tomatplantor i växthuset, har jag lovat mig själv, i år bara två. Jag hoppas så klart att mitt persikoträd ska ge frukt i år. Måste komma ihåg att skydda det för frosten, när det blommar….vilket jag glömt de senaste två åren. Ja sådan trädgårdsmästare är jag, inte den bästa precis!




Gurkor, chili, salladslök, sallad, sockerärtor, morötter och potatis är väl det som en dålig trädgårdsmästare klarar av. Lika härligt varje år, att se det växa upp, så långt är det kul. Sedan börjar något mindre roligt att växa, det  kallas ogräs….då liksom börjar denna trädgårdsmästaren tröttna.



Tror nog att hönsen precis som vi, sitter och drömmer om kommande tider, de om när de ska släppas  fria.


Nog är det väl härligt att drömma sig bort en stund ibland.

Kram från Ingela 

1 kommentar:

  1. Ja vi behöver nog alla ut på grönbete snart efter en lång vinter! I år blir det mindre fröer, färre sådder, ja man ska ju hinna med allt också. Minska på alla moment även om de är roliga. Tid till annat du vet, kanske hängmattan :)
    Härliga bilder som vanligt och alltid lika kul att kika in till dig!
    KRAM från Titti

    SvaraRadera

Kommentar: