Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 20 januari 2022

FRÖ SÅDD!

 Vaknade till ett snötäcke, ja ännu är det vinter fastän att  jag vill gå tiden lite i förväg. Så påskliljorna får fortsätta att sova under ett vitt fluffigt snötäcke!


Tittade in i växthuset.     Till min glädje var det många knoppar på mitt persiko träd. Visst blev jag sugen på att sätta fingrarna i jorden, men då får den allt vara så där härligt sol varm först!


Lite frö sådd av spets paprika och rosa dubbla vallmor, petade jag ner i ett par krukor. Så lite jord fick jag sätta fingrarna i…bara det är väl en bra början!




 Vindarna har varit så isiga idag, så jag har fått naturliga rosor på kinderna…här behövs det då ingen rouge!!



Det dröjer säkert inte länge förrän de första penséerna finns att köpa…trots kylan.


Jag nöjer mig en så länge med mina blommor här inne.

Tyvärr så frös alla mina pelargoner, tråkigt att inte kunna sätta nya sticklingar i år. 


Kram från Ingela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: