Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 10 januari 2022

MINA ARBETSKOLLEGOR VÄNTAR PÅ MIG!

 Måndag morgon redan??…jag ville bara sova vidare, varför går natten såå fort? Jag hinner knappt somna innan det är dags att stiga upp…gäsp. Sömndrucken famlar jag mig ut till stallet, i ett tunt lager av snö. 

Snö på morgonen och tö på eftermiddagen, inte lönt
att leta upp mina skidor….det är väl någon mening med att det töar….ha, ha!


Jag har med mig två av mina trogna kolleger. Arbetet börjar med att utfodra hästarna, min egen mage knorrar högljutt….men den får allt vänta.


Mina kollegor börjar bli otåliga, de vill ut på sin morgon runda. Jag passar på att gå in till hönsen, medan hundarna gör vad de ska. Där inne galer de testosteron stinna   tupparna i kapp!
Hundarna tycks då inte ha någon brådska att komma in.



Morgon skiftet har gått in och min andra kollega kickar ut, även han lite trött så här på måndag morgon. Han tar sitt jobb på största allvar och övervakar mig från box till box.  


Skönt att ha kollegor som jag kan lita på, de ställer upp i alla väder….inget vabbande här  inte!


Lille katt, vad vore stall jobbet, utan dig min lille kollega?….rätt tomt.


Jag rundar hörnet och går in till ulltottarna, där inne huserar min andra kollega stallkatten Tippa. Hon kommer genast fram ifrån sin lya under en av krubborna.


Hon börjar med sin morgon gympa, sträcker på sig med en liten gäspning.



Nu börjar min mage skrika högt, efter både mat och kaffe!!
Trött…nej nu är jag pigg, men om du frågar mig i morgon bitti, då blir svaret Ja!! 



Ja dagarna rullar på som vanligt, för både mig och mina arbetskollegor!


Ha en skön start på din vecka.

Kram från Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: