Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 16 januari 2018

VÅRBLOMMOR OCH VINTERVITT!

Letade efter vårtecken härom dagen, insåg idag hur tokigt detta var!....men älskar man  våren som jag gör, då är det så himla lätt att gå tiden i förväg.


Trots vårblommor i fönstren, så är verkligheten en annan utanför fönstret.



Ett extra träningspass, jo jag tackar!!..inte för att jag känner något behov precis. Bara till att hugga i och se glad ut!!



Låg nu snön här, då fick det bli snöbollskrig med hundarna...tjoo! här var det livat,  full fart på både hundarna o mig! 

Även om längtan efter våren finns, så är det härligt när snön ligger så här vit och fin.....men det som göms i snö kommer  som bekant upp i tö, dvs. dyngan. Ja, ja den tiden den sorgen.











Imorgon bitti är nog snön ett minne blott, då det nu regnar....äkta skånsk vinter!
Kram från mig/Ingela

1 kommentar:

  1. Ja frostigt ute och vårlökar på köksbordet, så ser det ut här hos mig! Trött på detta mörker nu och jag längtar efter lite vårfeeling, men det lär väl vänta...
    Nåja, snart stundar en skön helg! Det blir bra!
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Kommentar: