Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 9 januari 2018

VÅRLÄNGTAN


Strosar omkring ute i hagarna och letar efter ett litet, litet  vårtecken, men kammar noll. 


Helt otroligt hade det inte varit, med ett vårtecken..... för någon  vinter har det ju inte varit.  

Helt tokig är jag inte, för tidigare år har jag hittat vitsippor mitt i värsta höstrusket. 


Med ljuset kommer också  mina vårkänslorna fram, lycka är att kunna få följa hur de där knopparna sväller, för att slutligen utvecklas till något fullbordat och vackert. 
Med våren kommer också årets höjdpunkt här på gården... lammningen.  


Ljuvlig tid vi har framför oss, eller hur? 



Jag kommer att fortsätta leta efter det där lilla, lilla första vårtecknet. 
Våren är längtans tid, för vad som komma skall. 
PS. Lite tokig är jag nog, då frosten ännu  biter. DS. 
Kram från mig /Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: