Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 1 januari 2018

ÄNTLIGEN!!

Äntligen fick mannen och jag fira in det nya året med god mat idag!... bättre sent än aldrig! 

Jag skulle arbeta nyårskväll, så därför tänkte vi fira i fredagskväll med god mat. 
Jodå vi firade allt, men någon god mat vet jag inte precis .... sallad, potatis och sås, inte vidare festligt! Biffarna hade sett sin bästa  tid, trots lång bäst före märkning, så de åkte i sopphinken med några väl valda ord!!  
Hädanefter blir det självproducerat, då vet man vad man får.... friskt gott kött!  


Jag har roat mig med att städa bort  julen, gud så skönt!.... men hann inte med julpyntet ute i stallet, så det åker bort imorgon. 
Föredrog istället en ridtur tillsammans med en av döttrarna, riktigt mysigt... inget regn och kan du tänka dig att solen även tittade fram om än ingen längre stund. 



Väl hemkomna stod regnet som spön  i backen, det tillhör liksom vardagen här, skulle vilja skrika ut mitt missnöje, men vad hjälper det??..... inte ett dugg,  har jag konstaterat vid detta laget. 




God fortsättning på 2018 önskar vi här på gården Dig!
Kramar från Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: