Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 13 januari 2018

HUNDLIVET HÄR HOS OSS

Vart tog dessa sex månaderna vägen, ja det kan jag fråga mig. Älskar den gulliga valptiden, när de rulltar omkring och inte har riktig kontroll på sin lilla kropp.... men valpar växer och det går fort. 


Men visst är det minst lika härligt nu när hon är åtta månader och vi kan träna tillsammans dagligen. 


Efter ett pass med hjärngympa blir man så här trött.... men vad gör det?  
Träning är lycka för alla hundar och det skapar ett så fint band mellan hund och ägare. 
Så ut och träna med din hund! 


Det kvittar hur gammal man är, för sökträning är så förbaskat kul.... fråga den här vuxne mannen. 


Det gör mig ont att se en hund som är utspökad i babykläder!! Till den ägaren rekommenderar jag att skaffa något helt annat än en hund! 
En hund ska behandlas som hund och få utlopp för sin energi, genom daglig aktivering. 
Då får du en lycklig hund! 

Kram från mig /Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: