Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 12 januari 2018

VÅRBLOMMOR OCH SNÖ FALL.....

... ja hur går det ihop?  
Fredag med en salig blandning av både vår och vinterfeeling.



Otroligt att Eilifur var så lugn idag när vi var ute på en tur, vi mötte två lös springande hundar där den ena höll på att attackera  honom i frambenen. 
Ja allt kan man råka utför.....helt oväntat red vi in i ett vinterväder med snöfall, det är vad jag önskar mig allra minst nu. 





Ingen fågelsång, inte en endaste fågel syntes till....det var en fullständig tystnad, bara hästens hovtramp hördes och mitt snörvlande....för någon värme att tala om var det inte. Vart är alla fåglar, de kan ju inte bara försvinna?

Nu vet jag var de håller hus, hemma hos mig där det serveras mat....även om man är en fågel, får man lov till att vara lat, dumma vore de annars!
Kram från mig/Ingela

1 kommentar:

  1. Ja så är det, vårblommor och snöfall! Igår vaknade jag till fågelkvitter och idag till ett frostigt snötäcke...
    UNDERBARA bilder du bjuder på! Önskar dig en skön helg nu.
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Kommentar: