Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 8 januari 2018

SÅ HÄR PÅ EN MÅNDAG



Måndagen började precis som alla dagar gör här på gården. Alla djuren ska fodras och släppas ut på morgonen, oavsett om mina ögon hänger nere på knäna av att nattsömnen inte har varit vad den borde.

Lantluften och djuren  så här på morgonen ger mig dagens energi kick och eventuell trötthet är som bort blåst...




Tänk att komma hem till fem ny ryktade hästar, det är vad jag gjorde igår. Efter att varit på äldreboendet med mina hundar, som skötte sig fint och var till glädje för de gamla.
Under tiden som jag borta, hade Annika (min hästskötare) varit här och fixat till hästarnas pälsar....tala om att jag känner mig bortskämd.




Kaffe mellan varven är ett måste mellan fodringen och alla stallsysslorna. Sedan blev det en ridtur i naturen, som är så vacker nu med all gnistrande rimfrost....detta är för mig en bra början på dagen.

Dessa små liven fodras varje morgon så klart, de som alla andra, ingår liksom också i min lilla djurbesättning.

Ja ungefär så här började min måndag, du har säkert börjat din på ett annat sätt? Alla gör vi våra val, för att må gott! 
Kramar från mig/Ingela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: