Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 4 januari 2018

HÄSTAR OCH ÅTER HÄSTAR

Dagen har jag tillbringat mestadels utomhus...i ett grådaskigt väder. Håller med dig Titti, att man tror sig ha drabbats av  dimmsyn eller att glasögonen  är putsade med en köttbulle!

Som tur är, så räds jag inte vädret även om det finns en viss längtan efter en ljusare  nyans, det vore inte en dag för tidigt!! 


Jag skulle haft städat idag, men vem mer än jag bryr sig?...det kommer ju en dag imorgon och  hur hade det sett ut om jag då hade varit  sysslolös hi,hi!!!
 Det blev istället en ridtur tillsammans med min hästskötare genom en kal bokskog....vilket inte gjorde min längtan  efter våren mindre påtaglig, men den kommer Ingela.



Tänkte på dig "Lotta", när jag tog på Pjakkur sitt röda täcke....en röd grimma, sedan hade han varit fulländad...eller hur? Får se till att skaffa!!!
Han kan ju inte gå runt och se halv dann ut? 




Kommer vattnet någonsin att torka upp?...tänk när den dagen kommer, då man slipper vade runt i dynga,  kan inte minnas hur det kändes! 


Efter en dag med massor av frisk luft, så ska jag göra något så ovanligt som att sätta baken i soffan och se på film....om jag blir sittande är en annan fråga? Det finns ju annat roligt som tex. shoppa på nätet, smidigt och bra för oss lantisar!   Jag får se om jag hittar en grimma i rött, viktigare än att se hur den där filmen slutar.
Kramar från mig!


1 kommentar:

  1. Ja nog var bokskogen kal alltid men det går fort när det sen väl börjar spira! ����

    SvaraRadera

Kommentar: